Odżywianie z myślą o zdrowym sercu

Boisz się o swoje serce? O to, że może przestać funkcjonować prawidłowo? Włącz do swojej diety produkty, dzięki którym twoje serce zachowa sprawność na długie lata. Wbrew powszechnej opinii korzystny wpływ na serce ma kawa.

Oczywiście nie należy pić jej w nadmiarze. Spożywanie dwóch-trzech filiżanek czarnej kawy dziennie jest ćwiczeniem dla serca.

Doskonały dla serca jest czosnek, który nie tylko zapobiega miażdżycy, ale również obniża poziom tłuszczów w surowicy krwi. Aby cieszyć się zdrowym sercem, włącz do swojej diety tłuste, morskie ryby.

Staraj się je spożywać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Oprócz tego, że zmniejszają krzepliwość krwi, obniżają również ciśnienie tętnicze i polepszają elastyczność naczyń krwionośnych.

Staraj się jeść przynajmniej 100 gramów migdałów dziennie, które obniżają poziom złego cholesterolu – wroga zdrowego serca. Zastąp olej, oliwą z oliwek, która redukuje ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej.

Staraj się również spożywać duże ilości jabłek, które mają działanie przeciwzakrzepowe oraz pomidorów, które zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Wystarczy kilka dobrych zmian w sposobie odżywiania, aby uchronić serce m.

in. przed zawałem.